Givare med Swedbank kan ej legitimera sig

Exempelvis kan det vara svårt att läsa av QR-koder eller på annat sätt legitimera sig via Mobilt BankID för givare/kunder som använder Swedbank.

Swedbank är den bank som är svårast att integrera mot då de består av väldigt många banker och inte har en standard för alla banker. Det i sin tur orsakar driftstörningar hos våran partner som sköter Autogirot och Mobil BankID legitimeringen gentemot Autogirot. Det gör att er givare kan behöva att rensa cache/historiken i sin webbläsare för att få det att fungera. 

Vår partner har under det senaste året arbetat hårt för att få till en stabil lösning när det gäller kontonummerhämtningen via Swedbank. Enligt uppdatering från vår partner är det projektet snart i mål och innebär att dessa problem på sikt kommer att försvinna. 

Svarade detta på din fråga? Tack för din feedback Det var ett problem att skicka din feedback

Behöver du fortfarande hjälp? Kontakta oss Kontakta oss