Tillsammans med Billecta hanteras hela flödet automatiskt med Autogiro. Det innebär att ni inte behöver bekymra er om dragfiler och inbetalningar. Systemet kommer automatiskt skicka in dragfiler och läsa in inbetalningar.
Såhär brukar våra kunder arbeta innan de kommer till oss och vår automatiska lösning:
Vanligtvis innehas flera manuella steg för att utföra en Autogiro-dragning.
Kunden laddar antagligen ner en betalfil från nuvarande system. Därefter brukar denna betalfil/dragningsuppdragen laddas upp hos banken.
När dragningen sedan är gjord så behöver kunden ladda ner en återrapporteringsfil från banken som därefter laddas upp i systemet för att pricka av betalningarna.
Detta görs också varje dag i samband med en betalning.
Ofta arbetar man väldigt manuellt för att hantera Autogiron - när det faktiskt finns ett automatiskt arbetsflöde som frigör tid från återkommande arbetsuppgifter och dagliga filuppladdningar.
Detta slipper man alltså med vår koppling till Billecta som är vår partner för Autogiro. Tillsammans så blir hela flödet automatisk - från att effektivt få nya givare med Autogiro och automatisk kontonummerhämtning, till att skicka filer till bankgirocentralen.
