För att kunna ta emot Swish-betalningar på nätet behövs Swish för Handel. Det är ett speciellt avtal som skiljer sig från Swish Företag. Om ni är osäkra på vilket avtal ni har idag, kan ni ringa er bank och fråga.
Banken lägger till Octany som teknisk leverantör i ert Swish Handel-avtal
Be er handläggare på banken att lägga till Octany som teknisk leverantör i ert Swish-avtal. Octany finns med som teknisk leverantör i listan hos Swish som er handläggare har tillgång till. Listan finns hos alla banker som tillhandahåller Swish.
Vårt TL-nummer är: 9871606902 vilket kan vara bra för er handläggare att ha.
När ert avtal är klart så maila oss ert organisationsnummer och ert nummer för Swish. Vi har då parallellt fått tillgång till ert konto från er handläggare. Vi kommer då matcha ert organisationsnummer och Swish-nummer och aktivera den koppling som matchar ert. Efter det så mailar vi er och berättar att Swish är aktivt i ert konto.
Om du vill använda Swish för återkommande betalningar (månadsgåvor, årliga medlemskap mm) behöver du beställa tjänsten Swish återkommande från er bank.
Be er bankhandläggare att lägga till Octany som teknisk leverantör på ert avtal för Swish återkommande.
Såhär aktiverar du Swish - steg för steg
Gå in på Admin
Gå in på Inställningar
Gå sedan in på Betalsätt
Välj om du vill använda Swish för engångsbetalningar och/eller återkommande betalningar
För Swish återkommande ska fungera behöver du ha tjänsten Swish återkommande från er bank, där Octany finns tillagd som teknisk leverantör på ert avtal för Swish återkommande.
Du aktiverar Swish återkommande genom att skriva in ert Swish-nummer efter att ni beställt tjänsten från er bank och lagt till Octany som tekniska leverantörer.
Efter det är det bara att skriva in ert Swish-nummer och Spara.
Sen är det igång!





